Benetton

Het Benetton-designhuis ontstond in 1965 als een samenwerking tussen drie broers en een zus van de familie Benetton. Luciano Benetton, de oudste broer van het gezin, wordt gezien als de eerste stappen in het organiseren van de Benetton Group toen hij begon met het maken en verkopen van kleurrijke truien om te voldoen aan wat hij op dat moment in Italië als een marktvraag zag. Na het succes van de eerste sweaterlijn, voegden zijn broers en zussen zich bij hem in de onderneming en vormden de Benetton Group. Na de oprichting van de eerste winkel in 1966 in Belluno, Italië, breidde de Benetton-groep zich uit naar Parijs in 1969 en naar de rest van de wereld in de jaren 1970, en bouwde uiteindelijk vestigingen in 120 landen. Zoals het was in zijn oprichting, is het merk Benetton vandaag bekend om zijn affectie van kleur. Hoewel dit te zien is in een groot aantal Benetton-kledinglijnen, strekt deze gewaagde filosofie zich ook uit tot reclame, waar Benetton beroemd is vanwege de nevenschikking van zijn merknaam en sociaal / politiek commentaar. Dit is te merken aan de marketingcampagne "" United Colors ", met een verscheidenheid aan onderwerpen, variërend van AIDS tot wereldwijde conflicten. De "" Unhate "" -reclame, gestart in 2011, staat erom bekend dat ze wereldleiders in intieme situaties afschildert. In 1987 breidde de Benetton Group zijn invloed uit in de parfumindustrie met de introductie van Colors de Benetton voor mannen en vrouwen. Parfums voor volwassenen en kinderen worden aangeboden door Benetton en zijn medewerkers, zoals Valerie Garnuch-Mentzel, Alexandra Kosinski en Alain Astori.

Er zijn 2 producten.

Item 1-2 van 2 in totaal item(s)

Actieve filters